Τετάρτη, 9 Δεκεμβρίου 2015

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Κ. ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ



- Ποια κατά τη γνώμη σας είναι τα ηγετικά προσόντα που πρέπει να διαθέτει μια φυσιογνωμία με σκοπό να έχει το αξίωμα του διευθυντή;
-Ένας διευθυντής σχολικής μονάδας θα πρέπει πρώτα απ' όλα να αγαπά και να ενδιαφέρεται για τη δουλειά του. Θα πρέπει να ξέρει καλά το πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου, να διαθέτει αντίστοιχες γνώσεις για να διαχειρίζεται κρίσεις, περιπτώσεις παραβατικότητας, να διαχειρίζεται το εκπαιδευτικό δυναμικό που είναι οι καθηγητές. Να ξέρει αρκετά πράγματα γύρω από τη ψυχολογία της παιδικής και της εφηβικής ηλικίας, θα πρέπει πάντοτε να βρίσκει χρόνο να ασχολείται με τα προβλήματα των καθηγητών και των μαθητών. Θα πρέπει να λειτουργεί από τη μία σαν δάσκαλος και από την άλλη σαν διοικητικός, να έχει καλή συνεργασία με τους γονείς, την τοπική κοινωνία, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους άλλους παράγοντες της πολιτείας για να μπορούν όλα αυτά να συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου.
 - Κατά τη γνώμη σας οι ώρες μαθημάτων έχουν διανεμηθεί σωστά ώστε να καλυφθεί η απαραίτητη ύλη;
-Οι ώρες καλύπτονται με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα που δίνει το υπουργείο, επομένως και ο διευθυντής, και οι καθηγητές, και οι μαθητές δεν έχουν περιθώριο να διευθετήσουν τις διδακτικές ώρες, δηλαδή δουλεύουν μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που τους δίνεται από πάνω. Θα μπορούσε όμως να δοθεί μια ευχέρεια σε κάθε ένα σχολείο να γίνουν μερικές τροποποιήσεις στο πρόγραμμα ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει το κάθε σχολείο. Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να βγάλουμε ή να μειώσουμε μια ώρα από κάποιο μάθημα και να κάνουμε μια ή δυο ώρες που να έχουν σχέση με τη γεωγραφία και την ιστορία της Ηπείρου, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα ακόμα.
- Τι θα θέλατε από την πλευρά των μαθητών ώστε να γίνει πιο ομαλή η λειτουργία του σχολείου μας;
- Πρώτα απ' όλα θα ήθελα οι μαθητές να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στο σχολείο. Τις ώρες που περνούν στο σχολείο να φροντίζουν να είναι πιο αποδοτικές και να έχουν λιγότερη διάσπαση ανάμεσα στο φροντιστήριο και το σχολείο, γεγονός που τους ταλαιπωρεί. Βέβαια σήμερα τα φροντιστήρια υπάρχουν λόγω του αδύναμου εκπαιδευτικού μας συστήματος. Επίσης οι μαθητές να μάθουν να αυτοπειθαρχούν περισσότερο όχι μόνο για την ομαλή λειτουργία του σχολείου αλλά και να αποκτήσουν και την ικανότητα αυτή σαν αυριανοί πολίτες και εργαζόμενοι.
- Έχετε σκεφτεί πως θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε την εξωτερική και την εσωτερική εικόνα του σχολείου μας;
- Τα έχουμε σκεφτεί άπειρες φορές και έχουμε κάνει πολλές προσπάθειες. Ειδικά από τότε που ήρθα στο σχολείο αυτό ως διευθυντής έχουμε βελτιώσει τον αύλιο χώρο όσο μπορούμε, προσπαθούμε να διακοσμήσουμε εσωτερικούς χώρους συμπεριλαμβάνοντας και τα έργα που είχαν κάνει οι μαθητές. Από την άλλη αν είχαμε έναν επιστάτη θα μπορούσε να φροντίζει αποτελεσματικότερα τον προαύλιο χώρο.
- Θεωρείτε πως είναι σωστό οι μαθητές να κάνουν καταλήψεις και να χάνουν εκδρομές ως τιμωρίες;

- Καταρχήν δεν είμαστε κατά των διεκδικήσεων των μαθητών στην προσπάθειά τους να βελτιώσουν τις συνθήκες του σχολείου, όμως πρέπει να αναφέρουμε ότι κάθε φορά που γίνονται κάποιες διεκδικήσεις είτε από μαθητές, είτε από τους εργαζόμενους υπάρχει ένα κόστος. Έτσι, γίνονται περικοπές στις αμοιβές των εκπαιδευτικών, και οι μαθητές χάνουν ώρες μαθημάτων που στη συνέχεια θα πρέπει με κάποιο τρόπο να συμπληρωθούν.
- Το σχολείο μας θα αντέξει έναν ισχυρό σεισμό;
- Επειδή ο νομός Πρέβεζας είναι από τους νομούς που βρίσκονται πολύ κοντά σε σεισμογενείς εστίες, με βάση τις προδιαγραφές της αντισεισμικής προστασίας, έχει πολύ υψηλό συντελεστή αντισεισμικής προστασίας σε όλα τα κτήρια και τις οικοδομές του νομού Πρέβεζας, αλλά και του νομού Λευκάδας, επομένως, εάν τηρηθούν αυτές οι προδιαγραφές τα κτήρια και το σχολείο μας θα αντέξει ισχυρές σεισμικές δονήσεις, βέβαια θα ήταν καλό η πολιτεία συστηματικά να κάνει ελέγχους μετά από δονήσεις, να εντοπίζει τα τυχόν προβλήματα και να τα επιλύνει.
- Ποια είναι η γνώμη σας για τον υπουργό παιδείας Φίλη;
- Παρ' όλο που είναι δημοσιογράφος στο επάγγελμα, έχει μια συγκροτημένη πολιτική άποψη για τα ζητήματα εκπαίδευσης και ελπίζω να έχει συνεργάτες που γνωρίζουν και τα εκπαιδευτικά θέματα ώστε τα πράγματα να πάνε προς το καλύτερο. Αξίζει να σημειώσω πως ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις όπου υπουργός παιδείας  να διορίζεται κάποιος που να  εργάζεται  στον εκπαιδευτικό χώρο.
- Αν ήσασταν στη θέση των μαθητών τι θα θέλατε να αλλάξει στο σχολείο μας;
- Θα ήθελα οι μαθητές να έρχονται στο σχολείο με χαρά και το σχολείο να αποτελεί γι' αυτούς έναν χώρο δημιουργικής απασχόλησης, να υπάρχουν ώρες πειραμάτων φυσικής και χημείας, ώρες διαλόγου με τους καθηγητές για οποιοδήποτε ζήτημα και περισσότερες οργανωμένες εκπαιδευτικές εκδρομές. Θα ήθελα το σχολείο να το θυμούνται με κάποια αγάπη και νοσταλγία. Να νιώθουν ότι έμαθαν πολλά πρακτικά πράγματα που θα τους είναι χρήσιμα στη ζωή και όχι να μαθαίνουν κάτι που στους περισσότερους δε θα χρειαστεί καθόλου.
- Ανάμεσα στους καθηγητές υπάρχουν απλές επαγγελματικές σχέσεις ή συναντάμε σχέσεις φιλίας όπως στους μαθητές; Υπάρχουν περιπτώσεις που βρίσκουν το άλλο τους μισό εντός του εκπαιδευτικού χώρου;
- Οι καθηγητές όπως και οι μαθητές αποτελούν μια κοινότητα, υπάρχουν περιπτώσεις που δημιουργούνται καλές συναδελφικές σχέσεις καθώς και σχέσεις φιλίας, σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα συναντάμε έντονο ανταγωνισμό, περιπτώσεις αντιπαράθεσης. Καμιά φορά μπορεί να βρουν και το άλλο τους μισό, αν και τώρα οι καθηγητές που διορίζονται δεν έχουν και μικρή ηλικία, ας ευχηθούμε πάντως ότι όποιος δεν έχει βρει το άλλο τους μισό το σχολείο να τους βοηθήσει.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου